söndag 19 december 2010

Aka tjockis

Det har med mackor som mellanmål flera gånger om dagen är ju inte särskilt nyttigt, men det är enkelt. Men i torsdags påpekade barnmorskan att "9 kg har hon gått upp, och julen har inte ens varit ännu...". Egentligen är det 11, men det behöver ju inte hon veta, men jag bestämde mig för att byta strategi och köpte några måltidsersättningar. Det är bara ganska dyrt, men en kompis tipsade om pulversshakarna. Att hon också lämnade en här väljer jag att ta som en vänlig gest :) och snart är det JULLOV och då ska jag ha tid till att PROMENERA! Måste bara köpa ett par bra skor först, och sen ska vi ju renovera och sen och sen... Jag börjar låta som en tjockis!
Published with Blogger-droid v1.6.5

3 kommentarer:

Mari sa...

Här har vi fördomar märker jag ....;)

Linda sa...

Men kära vän. Pulverdiet som gravid? Då tror jag hellre på vanlig mat och motion! Är inte pulvren till för en ickegravid=får du i dig allt du behöver som gravid då? (Eller är de till för mellanmål? Då kan jag kanske gå med på dem)

Du är fin. Likspiks!

Glamour Teacher sa...

De är istälet för mina mellanmålsmackor. Diet och jag är nog ingen kombination som skulle funka, gravid eller inte. Jag är ju hungrig jämt!