lördag 11 september 2010

Eftermiddagsfika

Arbetslaget har infört något nytt för i år (ja, det var efter påtryckningar från främst mig) - eftermiddagsfika! Tidigare hade vi mötena på torsdagar 8:00 och jag och någon fler hade med oss någon form av frukost som vi sakta tryckte i oss till mer eller mindre muntra miner. Jag stod inte för de muntra och den mest långsamma ätningen till föremål för mina kollegors munterhet. Jag äter frukostshake som en hamster. Suck. Det går bara inte att svälja. Men i år är mötet flyttat till tisdagar kl 14:35, udda klockslag så klart, det är ju skolans värld vi befinner oss i, och därför gick de andra med på att vi skulle ha fika tillsammans. Jag kan för mitt liv inte förstå varför men de andra tyckte att det var för sent med frukost kl 8:00 eller för direkt inpå frukost med ett morgonfika. Va?! är min enda kommentar.

I tisdags sattes ribban Leila bakar-högt av två kollegor. Men jag vill ju inte vara sämre så nu ska jag leta reda på något smarrigt recept på bröd eller matmuffins och åka och handla ingridienser. Blev riktigt sugen på sirapslimpa... Säger man "We will break you!" som avslutande kommentar på mötet får man också stå för det. Phu.

Inga kommentarer: