fredag 3 september 2010

Below me

Om veckan började med lite vardagslyx har jag sedan försökt sänka mina glamourpoäng genom att hänga på socialkontoret, snacka om malplacerad man kände sig där som enda heltidsarbetande med svensk härkomst... Sedan intog jag fredagsmiddan på Dallas med alla skrikande barnfamiljer and don't get me started...

Nu sitter jag i en gammal röd volvo-kombi med dåligt fixat smink sen imorse och haltskitit hår och tänker att det enda som saknas är väl cigaretterna mjukisbyxorna och övervikten och samtidigt har några grabbar ur en klass jag hade i våras lagfest inne i relaxen på gymmet där jag brukar träna och nu sitter i bilen utanför. De kommer ut en efter en och jag hör dem säga till varandra flera gånger "är det hon eller" till slut öppnar jag bildörren och vinkar trots att jag helst ville att ingen skulle se mig just nu. Är det du! säger en av killarna. Varför kör ni Volvo? Hade inte ni en sportigare bil? Och ja, don't get me started...

Inga kommentarer: