tisdag 24 augusti 2010

Skolstart

Så har ett nytt läsår dragit igång. Och jag har fortfarande inte lagt över bilder från juli/augusti på datorn. Det är otroligt vad segt vissa saker kan gå.

Nyheter på jobbet är i alla fall att vi har fått var sin laptopp. Super! tänkte jag först, men vad säger man, det blev snabbt smolk i glädjebägaren. Det mesta visar sig vara rätt osmidigt och omständigt. Men hey, jag hade bärbar dator för två år sedan men inte förra året, så för mig känns det som att gå tillbaka till två år sedan och det är ju utveckling! =)

Annan nyhet för mig är ett klassrum med bergsmaskiner... Någon gång ska jag fota det och lägga upp. Jag har hunnit ha två lektioner redan och man vänjer sig nog, men först ifrågasatte jag den pedagogiska tanken med att ha teoretiska ämnen i en verkstad med skärmväggar, men trivs de så är jag nöjd. Jag är inte helt främmande för verkstäder. Har haft glosförhör på verktyg i en verkstad med en klass förrut, det var kul. Men religion kopplat till bergsmaskiner känns ju lite svårare...

För övrigt verkar mina nya sneakers göra succé. Själv har jag inte helt vant vid mig dem än, känns lite ovant med sneakers på jobbet, men det är för kallt för ballerinor numera och känns aningen för sommrigt än för stövletter så då tänkte jag att sneakers skulle bli perfekt. Det här var det närmaste i bildväg jag lyckas komma. Från: http://www.zimbio.com Cerise så klart! =) Mina är dock vita på gummit, inte cerist som på bilden här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Religon och bergsmaskiner, låter kul tycker jag kan ju bli en bergspredikan!
/A

Linda sa...

Är det likadana sneakers som Katta S? De är ju riktigt fina :) Har inte sett dina än!

Glamour Teacher sa...

Har inte sett hennes, så jag har ingen aning faktiskt... Vi får ställa upp oss bredvid varandra =)