onsdag 2 januari 2013

Rövhål

För att citera en krönika ur Nyårsaftonens tidning så kan man sammanfatta 2012 som ett riktigt rövhål. Jag tror inte jag har hört någon som tycker att 2012 var ett särskilt bra år. Ja, det ska vara undantaget då det brudpar som vi bevittnade under Nyårsaftonen.

Jag tänker inte räkna upp det som har varit dåligt med det gångna året men en allmängiltig sak kan nämnas vara vädret som har sugit röv. Ursäkta språket men det är min blogg så jag får uttrycka mig as I see fit. Kanske var det allt regn som Mayaindianerna förutsåg och tolkade det som undergången? Hade jag bara haft drivkraften hade jag nog byggt mig en ark i somras.

Det bästa med året har varit att följa min dotters utveckling, särskilt här på slutet. Det har hänt så otroligt mycket. Dan före nyårsafton började hon räkna ungefär n, hå, he, hya, hm, hek. Fantastiskt roligt! Så jag ser framemot 2013 och mera utveckling! Kom igen 13, you are so long overdue!

2011 var ju skitbra, så då borde ju 13 få bli det också och så kan vi se 12an som en bajskorv i protokollet sen. Återigen, ursäkta språket.

2 kommentarer:

Mari sa...

Ja så olika det kan vara. Jag hör till dem som tycker att 2012 var ett toppenår på så många sätt!!=)Många roliga händelser i mitt o andras liv o så mycket insikt om vad/vilka som är viktiga i mitt liv =) Hoppas verkligen att 2013 får bli ett bra år för dig o familjen!! Kram

Little Miss Splendid sa...

Haha jag är benägen att hålla med. Fanns enstaka ljuspunkter under -12 som gjorde att man höll huvudet över ytan, men 2013 TACK! Som vi har längtat!!