lördag 29 september 2012

Föstervabb

Vi har äntligen fått våra efterlängtade fönster insatta i veckan. Och före det putsades stenfoten färdig. Billigt blir det inte men oj så snyggt! Tyvärr råkade lillan få ett virus som ger prickar över hela kroppen samtidigt så vi har fått vara hemma och iakta projektet. Bästa underhållningen man kan ha men också jobbigt för att man inte riktigt har något utrymme i sitt eget hus. Allt är inte helt färdiglistat ännu men det känns redan varmare. Det här burspråket saknade visst all form av isolering. Det måste ha varit iskallt på vintern tyckte byggkillen. Och jo det kan man säga.

Även om jag verkligen har sunkat runt på värsta sätt känner jag mig lite som en lyxig hemmafru som har inredare hemma. Fick till ett riktigt Hollywoodfrumoment när jag räddade min lilla pälsjacka ur klädkammaren när de skulle ta ut det fönstret :)

Inga kommentarer: