söndag 19 augusti 2012

Skolstart

Imorgon gäller det. Då kommer ettorna. Jag har förmånen att ta emot en etta i år. Det innebär en del extra jobb men det ska bli riktigt roligt. Och ganska kul är det att tänka sig alla 15-16-åringar som ligger hemma med fjärilar i magen just ikväll och kanske har svårt att somna för att de ska träffa varandra och mig bland andra imorgon. Lite nervös är jag nog faktiskt själv också. Eller ja, nervös och nervös, men lite pirrigt är det. Man är ju väldigt nyfiken på vilket gäng det ska bli och man känner ansvaret i att man faktiskt innebär en stor del av vad Gymnasiet blir för dem så här i början och hoppas så klart att allt ska bli bra. Rent praktiskt är jag mest orolig för att jag ska försova mig och komma försent. Det vore ju just snyggt. God natt.

3 kommentarer:

Little Miss Splendid sa...

Hoppas och tror att det gick bra! :)

Glamour Teacher sa...

Tack det gjorde det!

Rebecca sa...

Fullt upp med läraryrket nu;) hoppas allt är bra! Vad heter du på instagram?