söndag 18 december 2011

Lärarmodeller för en dag

En av de bästa kollegorna man kan ha blev erbjuden att vara modell för en dag tillsammans med fyra vänner. Och vad gör man om man är en av de bästa kollegorna man kan ha? Jo man bjuder in mig. Samt tre andra kollegor så det blev en arbetsrumsgrej. Vi har ibland skojjat om att vårt arbetsrum ska vara "lite bättre och lite snyggare hela tiden" och vad lämpar sig bättre än att bli sminkade tillsammans och fotade då? Åh jag hade velat ha så många bilder, särskilt en svartvit gruppbild på oss tillsammans. Nu köpte jag en bild på mig själv istället. Fler hade jag inte råd med. (Egentligen inte den heller. Jag är en mammaledig lärare i juletid, inte världens rikaste hemmafru precis.) Så mycket bättre det vore om man själv fick betalt för bilder istället. Men ordentlig roligt var det och jag tror faktiskt att vi lyckades genera en av fotograferna :) och det är väl inte dåligt. "Ögongodis" blev han kallad. Men nej, inte av mig. I denna fina lärarliga ligger jag i lä vad gäller fräckheter. (Vi har faktiskt en anslagstavla i arbetsrummet med värsta citat och jag leder inte. Även om mina kanske är flest, så är jag inte värst). Det är nog därför jag gillar dem så mycket, mina fina kollegor, som faktiskt är mer än kollegor. De är riktiga vänner. Som alltid lyssnar på ens skit när det finns skit och ledsamheter att vräka ur sig. Men de är också skojjiga, ärliga, fräcka och snygga! Främsta nackdelen med att vara mammaledig är att man inte får träffa dessa fina människor oftare. <3

2 kommentarer:

Ljuvliga Linda sa...

Snygga är ni visserligen, men er slogan känns som att jag hört förrut. Kan likheten vara från ett konkurrerande gym till mitt? Månne, månne? ;)

Glamour Teacher sa...

Jepsipepsi.